kaart klein
Zoek op kaart
Image Map
Sluiten

Jullie kunnen weer van een échte pizza gaan genieten!

<i>Jullie geboekte camping opent z'n deuren! Ook de grenzen naar Italië en Oostenrijk zijn sinds 15 juni weer open. Eindelijk weer heerlijk genieten van het zomerse weer en de specialiteiten van het vakantieland van jullie keuze. Wellicht hebben jullie nog vragen? Of ben je benieuwd wat je van de vakantie kunt verwachten? De meest gestelde vragen (en antwoorden) hebben we voor jullie op een rijtje gezet.</i>
Moet ik een mondkapje dragen?
De regels voor het dragen van een mondkapje in Italië versoepelen in alle regio’s. Alleen in gesloten ruimtes zoals supermarkten en apotheken moet je op dit moment nog een mondkapje dragen. Ook is het dragen van een mondkapje in het openbaar vervoer nu nog verplicht. In de buitenlucht -dus ook op de camping en de stranden- hoef je geen mondkapje te dragen.

Zijn er Gustocamp beheerders aanwezig op de camping?
Ook dit jaar zullen jullie gewoon worden verwelkomt door onze Gustocamp beheerders. De check in zal wat praktischer zijn dan dat jullie van ons gewend zijn, en we hebben dit jaar liever dat jullie bellen met onze beheerders, dan dat er (te) veel mensen op het receptie uurtje staan. Wij zullen ook dit jaar gewoon langskomen om jullie vragen te beantwoorden, maar wel de gepaste afstand bewaren. Oftewel, onze service blijft hetzelfde, ook al zullen er wel enige aanpassingen in de uitwerking zijn.

Hoe ziet de incheck op de camping eruit?
Op de meeste campings zal de incheck bij de campingreceptie digitaal zijn. Wanneer dit op jullie camping het geval is, krijg je hier van te voren van ons bericht van. Bij onze Gustocamp receptie ziet het er als volgt uit:
Gebruik voor en na de check-in de handgel bij de Gustocamp receptie.
Onze medewerkers schudden jullie dit jaar niet de hand bij aankomst, maar zullen jullie vanzelfsprekend nog steeds hartelijk ontvangen.
Wanneer jullie wensen dat onze medewerkers een mondkapje dragen bij de check-in, zullen zij deze opzetten.
De check-in is buiten op de veranda van de Gustocamp receptie. Houd ook hier minimaal 1,5 meter afstand en draag desgewenst een mondkapje.
Alleen de hoofdboeker kan inchecken. Wij verzoeken de rest van het reisgezelschap in of bij de auto te wachten. Wanneer het regent, zal de check in op de veranda van jullie stacaravan plaats vinden.
Als je de borg betaalt, kun je deze in een plastic envelop doen, zodat het besmettingsgevaar minimaal is. Deze zul je bij de uitcheck weer ontvangen in de plastic envelop.

Kan ik eerder inchecken?
De lokale autoriteiten hebben opdracht gegeven dat de accommodaties extra schoongemaakt moeten worden. Dit houdt in dat het schoonmaakpersoneel extra tijd nodig heeft om de accommodaties te reinigen. Hierdoor kan het zijn dat jullie iets langer moet wachten bij aankomst. Wij verzoeken jullie dan ook om niet te vroeg aan te komen dit jaar, maar vragen jullie te houden aan de check-in tijd na 16.00 uur. Vanzelfsprekend zorgen we ervoor dat de accommodatie voor jullie een heerlijke ‘ thuisbasis’ is tijdens uw vakantie.

Accommodatie en schoonmaak
Een professioneel schoonmaakbedrijf zorgt voor het juist reinigen en desinfecteren van de accommodaties. Daarom is de betaling voor de schoonmaak in 2020 verplicht voor alle campings en alle accommodaties die wij aanbieden. Dit bedrag moeten jullie bij aankomst betalen aan onze Gustocamp-medewerkers. Met uitzondering van Bella Italia, Marina di Venezia, Union Lido en Pra' delle Torri, voor deze campings moet de betaling van de eindschoonmaak bij boeking worden voldaan.
De tarieven bedragen:
€35,- voor de bungalowtent
€50,- voor de Sunset, Sunset Superior, Solare Deluxe, Lodge tent en Luxury Lodge
€60,- voor de Lounge Deluxe, Lounge Deluxe XL, Superior Deluxe, Laguna Deluxe en Laguna Comfort

Wat te doen als iemand van het gezin op vakantie de COVID-19 symptomen vertoond?
Wanneer jijzelf of één van de reisgenoten last krijgt van de bekende symptomen (koorts, kortademig, verkouden), moet je dit telefonisch melden bij de Gustocamp medewerkers. Zij zullen de camping informeren en het protocol volgen dat zij met het dichtstbijzijnde dokterspost of ziekenhuis hebben opgezet.

Wat als wij de reis niet door kunnen laten gaan
Wanneer de reis niet door kan gaan, omdat bijvoorbeeld de camping dicht is of de grenzen dicht zijn, wordt je zo snel mogelijk voor de aankomstdatum door ons geïnformeerd.

De (rest)betaling?
Hebben jullie de volledige betaling nog niet gedaan? Dan verzoeken wij jullie om deze (uiterlijk 42 dagen voor aankomst) aan ons over te maken. Zodra wij de betaling hebben ontvangen, krijgen jullie van ons de reisdocumenten toegestuurd. Als je de restbetaling niet op tijd voldoet (uiterlijk 42 dagen voor aankomst, tenzij anders overeengekomen), dan vervalt de boeking en dan ontvang je de reeds gedane betaling niet retour.

Kan ik annuleren?
Hebben jullie twijfels of kunnen of willen jullie niet met vakantie? Dan hebben jullie de mogelijkheid om de reis te annuleren. In dat geval wordt het een annulering op jullie eigen verzoek. De aanbetaling wordt dan als annuleringskosten berekend.
Wanneer u meer dan alleen de aanbetaling heeft voldaan, krijg je dit uitgekeerd in een voucher.

Kan ik omboeken naar 2021?
Heb je de volledige reissom van de geboekte vakantie 2020 voldaan? Dan kunnen wij de geboekte vakantie omboeken naar dezelfde week in 2021 voor dezelfde prijs. Jullie hebben dan nog de mogelijkheid om tot 1 november 2020 kosteloos de periode te wijzigingen.

Wij willen jullie hartelijk danken voor het geduld wat jullie hebben gehad de afgelopen periode. Wij hebben vele gasten aan de telefoon gehad of die hebben ons een mail gestuurd met alle vragen. Vaak konden we de vragen niet (volledig) beantwoorden, dus we zijn blij dat we jullie nu meer informatie kunnen geven.

Bekijk hier de huidige situatie in Italië.

Blijven jullie gezond, en alvast een fijne vakantie gewenst

Team Gustocamp
Lees verder
Read more
Weiter Lesen
Leggi di più